Welkom!

26 augustus 2019 - Tilburg, Nederland

Nǐ hǎo!

Welkom op mijn blog!

De komende maanden zal ik je hier op de hoogte houden van mijn tijd in China. Ik ga namelijk Mandarijn leren op de Hutong School en daarnaast zoveel mogelijk van China ontdekken. Tot oktober zal ik wonen in Shanghai en daarna in Beijing.

Nog vijf dagen en dan gaat het avontuur beginnen! Naast de nodige spanning heb ik er voornamelijk erg veel zin in. Een ander land met een heel andere cultuur, nieuwe mensen leren kennen en voor het eerst op mezelf wonen. Daarnaast heeft de vakantie wel lang genoeg geduurd en wordt het ook wel weer tijd om wat nuttigs met mijn leven te gaan doen. Inmiddels zijn de meeste voorbereidingen getroffen. M'n visum is geregeld (lees: 3 uur in een bloedje heet kantoortje op het Chinese consulaat zitten voor een visum waarvoor ik al een week de documenten bij elkaar aan het verzamelen was), inpaklijst is gemaakt en er is zelfs al afscheid genomen van verschillende vriendinnen. Morgen ga ik zelfs al beginnen met mijn koffer inpakken en dan komt het echt heel dichtbij.

Zaterdag stap ik in het vliegtuig, zondag kom ik aan en vanaf dat moment zal ik wekelijks een update geven over mijn leven in China!!

Meld je rechts op de pagina aan voor de mailinglijst als je een mailtje wilt ontvangen als ik een nieuwe update heb geplaatst en schroom niet om een reactie te plaatsen (vinnik leuk)!

1. Natasha:
    26 augustus 2019
    Veel plezier!!!
    En ga vooral genieten
  2. Carlo:
    26 augustus 2019
    Veel plezier en geniet van je avontuur, het land, de cultuur, de mensen en vooral ook de culinaire hoogte en dieptepunten
  3. Mila:
    27 augustus 2019
    Veel plezier! Niet te veel Chinees eten, word je dik van. Kijk maar naar mij. Groetjes.